۱۳ مهر ۱۳۹۰، ۱۲:۳۶

قرائتی عنوان کرد:

برگزاری اجلاس سراسری نماز با پیام رهبری/ گردآوری طنزهای حکیمانه

برگزاری اجلاس سراسری نماز با پیام رهبری/ گردآوری طنزهای حکیمانه

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به آغاز به کار اجلاس سراسری نماز با پیام مقام معظم رهبری، سخنرانی رئیس جمهور و حضور وزرا در بوشهر اظهار داشت: نماز پرچم و عمود دین است و باید با هیاهو در جامعه مطرح شود تا هیچکس از آن غافل نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز صبح چهارشنبه 13 مهر طی یک نشست خبری اظهارداشت: برخی عبادات باید به صورت مخفی انجام شود مثل نماز شب؛ برخی عبادات باید هم به صورت مخفی و هم به صورت علنی انجام شود مثل کمک به فقرا و صدقه دادن؛ برخی دیگر مثل اذان باید با موج و سر و صدا انجام شود، برخی کارها هم عبادت بودن آن به علنی بودنش است مثل شعار مرگ بر شاه.

قرائتی با اشاره به این که اسلام دوست دارد نماز مطرح شود گفت: نماز نیاز به هیاهو ، سرو صدا و تأکید دارد. اجلاس بیستم ستاد اقامه نماز چون سالهای گذشته با پیام مقام معظم رهبری و سخنرانی رئیس جمهوری و وزاری فرهنگی چون وزیر ارشاد، وزیر علوم، وزیر آموزش و پرورش ، وزیر بهداشت و آموزش پزشکی، سازمان های فرهنگی چون سازمان تبلیغات اسلامی ، دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه قم، مدیران کل صدا و سیما و آموزش و پرورش، ائمه جمعه برگزار می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز یاد آور شد: اجلاس امسال در شهر بوشهر برگزار می شود و از آنجا که برگزاری این اجلاس با سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه تقارن دارد، اما مقام معظم رهبری اظهار داشتند که این پیام را خواهند نوشت.

حجت الاسلام قرائتی تصریح کرد: هرچه خرج معنویت کنیم ، از بودجه نیروی انتظامی و قوه قضائیه کم می شود چرا که نماز از فحشا و منکر کم می کند. هرچه خرج معنویت کنیم سرمایه گذاری برای آینده کرده ایم. تا کنون 200 نکته درباره نماز کشف کرده ام که آن را به عنوان کتابی تحت عنوان " پیوندهای نماز" منتشر کرده ام، اما در این میان از صدها نکته دیگر غافل بوده و به مرور آنها را کشف می کنم. توجه به این قضیه که رابطه نماز با زلزله ( اقامه نماز آیات)، رابطه نماز با ابر ( اقامه نماز باران) رابطه سفارش خداوند با اقامه نماز در غم و شادی چیست و این فاطمه کیست که در تمام نمازها باید تسبیحات فاطمه بخوانیم مسائلی هستند که توجه به آنها خالی از لطف نیست.

وی در ادامه: اگر شیرینی و حلاوت نماز کشف شود، هیچکس از آن غافل نمی شود، از این رو لازم است همه به میزان تعهد خود روی نماز کار کنند. نماز محور، پرچم و علامت دین است. باید کاری کنیم که صدای نماز بلند شود. در تهران 50 هزار تاکسی وجود دارد که اگر هنگام ظهر همه آنها رادیوی خود را روشن کرده و پنجره ها را پایین بکشند صدای اذان تهران را پر می کند.

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید به نمایندگان تمام نشریات، رسانه ها، خبرگزاری ها و صدا و سیما که در این جلسه حضور یافته بودند گفت: جدا از اجلاس نماز به صورت مستقل و دائمی ستونی را در رسانه خود به نماز اختصاص بدهید.

وی در پاسخ به پرسشی که درباره سایت خنده حلال مطرح شده بود گفت: کتابی درباره خنده و گریه در دست کار دارم ، افرادی برای یافتن طنز حکیمانه به همکاری دعوت شده اند، ما معیارها را بیان کرده و سفارشها را ارائه داده ایم تا دیگران این سایت را راه اندازی کنند.

کلباسی: استخراج موضوع اجلاس بیستم از پیام سال گذشته رهبری

حجت الاسلام مجتبی کلباسی قائم مقام ستاد اقامه نماز طی اظهارات خود در این نشست خبری گفت: اجلاس نماز هرسال با موضوع متفاوتی برگزار می شود علت انتخاب موضوع امسال به عنوان نماز و مسجد طراز اسلامی پیام جامع و کاملی بود که مقام معظم رهبری سال گذشته برای نوزدهمین اجلاس سراسری نماز در بیرجند ارسال کرده بودند، موضوع اجلاس امسال از پیام سال گذشته مقام معظم رهبری استخراج شده است.

وی اضافه کرد: در این اجلاس وظایف هر دستگاهی درباره مسجد تبیین می شود، مشکلات و موانع بررسی می شود و در نهایت حاصل این تلاش ها به حل مشکل کمبود مسجد در کشور منتهی می شود.

وی با اشاره به این که این ستاد نقش هماهنگی، ساماندهی و پیگیری حل مشکلات در این زمینه ر ادارد گفت: انتظار نمی رود که پس از این اجلاس بی درنگ تمام مشکلات ما در این عرصه حل شود ، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، پس از این اجلاس می توان گفت که تنها گامهای اولیه برداشته شده است.

حجت الاسلام کلباسی در رابطه با نحوه برگزاری این اجلاس اظهار داشت: وزرای مسکن، راه و ترابری، وزیر کشور، آموزش و پرورش، رئیس سازمان اوقاف، امور مساجد، مدیریت حوزه علمیه و تمام دستگاه هایی که کار آنها از نظر نرم افراری و سخت افزاری به حوزه مسجد مرتبط است در این اجلاس حضور می یابند.

عبدالهی: برگزاری اجلاس سراسر نماز در چهار بخش/ معرفی 20 مقاله برتر

سید محمد عبدالهی دبیر دائمی اجلاس سراسر نماز اظهار داشت: تا کنون 620 مقاله به دبیرخانه اجلاس رسیده که تا پایان هفته آینده 20 مقاله آن به عنوان مقالات برگزیده انتخاب می شوند که پس از آن بعنوان کتابی از مقالات برگزیده اجلاس بیستم منتشر خواهند شد.

وی گفت: افتتاحیه این اجلاس دربرگیرنده پیام مقام معظم رهبری، سخنرانی رئیس جمهور، قرائت بیانیه هئیت ارزیابی داوران دستگاه های کشور، تجلیل از سازمانهای برتر در زمینه نماز خواهد بود. در بخش سخنرانی های علمی نیز 20 موضوع در رابطه با نرم افزار و سخت افزار و چالشها و آسیبهای مسجد خواهیم داشت. بخش سوم بخش میزگرد است که با حضور 8 کارشناس در بخش نرم افزاری مسجد و 8 کارشناس در بخش سخت افزاری مسجد برگزار می شود. بخش آخر این اجلاس نیز دربرگیرنده تقدیر و تجلیل از فعالان عرصه کشوری و استان بوشهر است.

وی همچنین گفت: نوآوریهای اجلاس بیستم برگزاری برگزاری هشت پیش اجلاس در هشت شهرستان استان بوشهر درحال برگزاری است، اعزام 15 کارشناس دینی در زمینه نماز به مراکز آموزشی، آموزش عالی، نظامی، انتظامی و مدارس به عنوان طرح راه روشن، برگزاری نمایشگاه های توانمندی های برخی دستگاه ها در رابطه با نماز در حاشیه این اجلاس از جمله این نوآوری ها است.

بیستمین اجلاس سراسری نماز با موضوع نماز و مسجد طراز اسلامی  طی روزهای 20 و 21 مهر ماه در بوشهر مصلی نماز جمعه برگزار می شود.

کد خبر 1425057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha